DEALMAKING
Home - Deals - Dealmaking - Harvard trained
Contracten

Omzet en winst zijn twee verschillende begrippen.

Er bestaat één business model dat u omzet garandeert: briefjes van 50 € verkopen voor 40 €. Klanten gegarandeerd en de vraag is niet bij te houden.

Winstgevende ondernemingen zijn zich bewust van hun pricing power en onderhandelen goede marges met de juiste klanten.
U daarbij helpen is ons vak.


Leads, onderhandelingen, deals, contracten

Leads leiden tot onderhandelingen. Onderhandelingen leiden tot deals. Deals worden beschreven in contracten. Niet in omgekeerde volgorde.

Een goede deal is winstgevend voor beide partijen, maar voor ons wat meer dan voor de ander: “Good for you, great for me”.

Deze deal moet door beide partijen worden uitgevoerd omdat ze er baat bij hebben. Sluitende en uitgevoerde deals, dat is waar wij naar streven en waar wij het verschil maken.

thumb-deal

Is dat geen werk voor juristen ?

Natuurlijk moet een contract juridisch sluitend zijn, en daarin zijn wij minstens even goed als een ander jurist.

Bij het uittekenen van de deal is het juridische echter slechts één van de aspecten. Vele waardevolle deals gaan verloren op juridisch gekibbel dat totaal onnodig is en makkelijk kan worden opgelost op een andere wijze.

 
Training en coaching

Training

In semenwerking met SBM wordt een basispakket voor de KMO ontwikkeld dat u en uw onderhandelaars de basisbegrippen van dealmaking bijbrengt. Dit pakket kan door de Vlaamse Overheid worden gesubsidieerd en neemt 4 halve dagen in beslag:

  • 1 halve dag (3 u) troubleshooting en verkenning
  • 1 dag (2x 3 u) opleiding op maat
  • 1 halve dag (3 u) nazorg.

Feedback en coaching

Iedere onderhandelaar heeft dialoog nodig om te weten of hij/zij op het juiste spoor zit. Toegeven of hard spelen? Hoe hoog of laag ankeren? Hoe vastgelopen onderhandelingen vlot krijgen?

Wanneer u in een onderhandeling verwikkeld bent kan coaching en feedback, ook telefonisch, zeer nuttg zijn.

M&A

Buy, fix, sell

Succesvolle mensen hebben hun eigen formule: ze stichten of kopen, ontwikkelen en verkopen. Op tijd verkopen is de kunst. Vanuit een degelijke juridische achtergrond kunnen we de oplossingen aanreiken wanneer de verkoop of inkoop van een bedrijf aan de orde is.


De methode: de 3D-scan

Wanneer een aankoop of verkoop van een bedrijf aan de orde is, zorgt een 3D- scan voor verrassende resultaten. Wie zijn de potentieel geïnteresseerde tegenpartijen? Hoe liggen de onderliggende verhoudingen daar? Wie kan een deal afblokken (intern, extern?) Wie nodigen we uit aan tafel en wie staat op het menu? We gaan graag een verkennend gesprek aan.

 
 
Internationaal

Network

Bij Harvard opleidingen is de hele wereld present. Profiteer van een wereldwijd netwerk aan persoonlijke contacten.


Taal

We kunnen voor u een meerwaarde betekenen als de onderhandelingen verlopen in Engels, Frans, Duits of Italiaans.

STEL ONS UW VRAGEN


Ben je geïnteresseerd in onze aanpak? Contacteer ons dan vrijblijvend.
We maken graag tijd voor u vrij!

Contacteer ons